مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-01اقتصادي

توافقی کردن حقوق کارگر؛ ایجاد شغل یا رواج بیکاری؟


با طرح هایی مثل پرداخت مزد توافقی به اسم ایجاد شغل نه تنها بیکاری پنج درصد نمی شود بلکه به زیان کارگر تمام می شود و مصداق این است که در شرایطی که بیکاری وجود دارد، - دنبال بیکار کردن عده ای دیگر باشیم.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا درباره طرح توافقی کردن دستمزد و الحاق تبصره به ماده 41 قانون کار اظهار کرد:شخصا معتقدم این کار خطرناکی است و به نفع جامعه کارگری نیست.

می خواهند تبصره ای به ماده 41 اضافه کنند که یکسری از کارگاه های کوچک را که مثلاً دارای 3 یا 5 نفر کارگر هستند از قانون کار خارج کنند و مزد آنها را به صورت توافقی در بیاورند.

وی تصریح کرد: این کار مصداق این است که در شرایطی که بیکاری وجود دارد، دنبال بیکار کردن عده ای دیگر باشیم؛ لذا به زیان کارگر خواهد بود.

این فعال حوزه کار ادامه داد: زمانی هست که کارفرما به شدت دنبال نیروی کار می گردد و کارگر می تواند خودش را با قیمت بالاتری عرضه کند ولی در شرایطی که آمار بیکاری در کشور به شدت افزایش پیدا کرده است بر عکس به ضرر نیروی کار تمام می شود مثلاً وقتی در یک شهر 10 کارگاه داریم که هر کدام به سه کارگر نیاز دارند نهایتا 30 نفر می شوند؛ از آن طرف هزار نفر جویای کار داریم؛ یعنی افرادی که بیکار هستند و دنبال کار می گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافقی کردن حقوق کارگر؛ ایجاد شغل یا رواج بیکاری؟

توافقی کردن حقوق کارگر؛ ایجاد شغل یا رواج بیکاری؟