مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:502021-12-01سياسي

دستمزد توافقی زمینه ساز سوءاستفاده از نیروکار است


طی چند وقت اخیر زمزمه هایی از سوی برخی از نمایندگان مجلس به گوش می رسد که حداقل دستمزد برای کارگران مناطق روستایی حذف شود و حقوق این کارگران به صورت توافقی بین کارگر و کارفرما تعیین شود.

- "دستمزد توافقی" زمینه ساز سوءاستفاده از نیروکار است ایسنا/کرمانشاه طی چند وقت اخیر زمزمه هایی از سوی برخی از نمایندگان مجلس به گوش می رسد که حداقل دستمزد برای کارگران مناطق روستایی حذف شود و حقوق این کارگران به صورت توافقی بین کارگر و کارفرما تعیین شود.

این طرح اسم غلط اندازی با عنوان بسته حمایتی برای اشتغال در روستاها دارد، اما مفهوم اصلی آن اجحاف در حق کارگران و محروم کردن از همین دستمزد حداقلی کنونی است که به سختی با آن امرار معاش می کنند، خصوصا کارگران مناطق روستایی که شاید نسبت به کارگران شهر در تنگنای بیشتری باشند و البته شریط کاری سخت تری هم دارند.

آنطور که پیشنهاد شده قرار است به موجب این طرح تغییراتی در ماده 41 قانون کار ایجاد شود و با اضافه کردن یک تبصره جدید به این ماده، کارفرمایان مشاغل ایجاد شده در روستاها با کمتر از 10 کارگر، از شمول حداقل مزد مصوب شورای عالی کارخارج شوند.

براین اساس دیگر کارگران مناطق روستایی صرفا بر اساس توافق با کارفرما دریافتی خواهند داشت و حداقل دستمزدی که در پایان هر سال تعیین می شود به کارگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستمزد توافقی زمینه ساز سوءاستفاده از نیروکار است

دستمزد توافقی زمینه ساز سوءاستفاده از نیروکار است