مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-01اقتصادي

هدف گذاری برای ارتقای همکاری های اقتصادی با سوریه تا سقف یک میلیارد دلار


وزیر صمت از هدفگذاری برای ارتقای همکاری های اقتصادی با سوریه تا سقف یک میلیارد دلار در سال آینده و پیشنهاد گسترش توافقنامه تجارت آزاد به تمام کالاها و حذف تعرفه ها خبر داد.

- وزیر صمت از هدفگذاری برای ارتقای همکاری های اقتصادی با سوریه تا سقف یک میلیارد دلار در سال آینده و پیشنهاد گسترش توافقنامه تجارت آزاد به تمام کالاها و حذف تعرفه ها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین- وزیر صنعـت، معدن و تجارت روز گذشته پس از حضور در اتاق بازرگانی سوریه و دیدار با فعالان تجاری، با 4 وزیر دولت سوریه و نخست وزیر این کشور دیدار و ملاقات داشت.

وی تصریح کرد: در نشست با نخست وزیر سوریه مقرر شد که تمام برنامه ها به صورت زمان بندی شده جلو رود و توافقات انجام شده در این سفر به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد تا به زودی شاهد شکوفایی روابط میان دو کشور باشیم.

توافقنامه تجارت آزاد سال های گذشته میان دو کشور وجود داشت، اما 88 قلم کالا اسستثناء شده بود که پیشنهاد شد با حذف این 88 قلم کالا، توافقنامه به همه کالاها گسترش یابد تا کل تجارت با سوریه با نرخ تعرفه صفر درصد انجام گیرد که این موضوع اثربخش خواهد بود.

وی افزود: نخست وزیر سوریه نیز قرار است این موارد را بررسی کند و تا دو هفته آینده اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری برای ارتقای همکاری های اقتصادی با سوریه تا سقف یک میلیارد دلار

هدف گذاری برای ارتقای همکاری های اقتصادی با سوریه تا سقف یک میلیارد دلار