مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-01اقتصادي

سمنان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد می گوید استان سمنان را می توان پایتخت نمک و گچ ایران و جهان نامید.

- ایسنا/سمنان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد می گوید استان سمنان را می توان پایتخت نمک و گچ ایران و جهان نامید.

علی تشنه دل در حاشیه بازدید از معادن شهرستان شاهرود با اشاره به جایگاه استان سمنان در تأمین گچ و نمک کشور اظهار کرد: 60 درصد نمک مورد نیاز کشور و همچنین 40 درصد از گچ مورد نیاز کشور از معادن استان سمنان تامین می شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود 40 نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت ، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم ، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید ذغال سنگ است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان سمنان علاوه بر تأمین گچ و نمک در زمینه سایر مواد معدنی نیز حرفی برای گفتن دارد می گوید 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 20 درصد کرومیت، 40 درصد سولفات سدیم کشور از معادن استان سمنان استخراج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد

سمنان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد