مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-01بين الملل

ثبت دومین آمار حضور هواپیماهای ارتش چین در حریم هوایی تایوان در نوامبر


براساس آمار خبرگزاری فرانسه، هواپیماهای ارتش چین در ماه نوامبر 159 مورد نفوذ به منطقه دفاع هوایی تایوان داشته اند که دومین رکورد ثبت شده برای یک ماه در قبال این نفوذها در ضمن تداوم اعمال فشار نظامی از سوی پکن بر این جزیره دموکراتیک است.

- براساس آمار خبرگزاری فرانسه، هواپیماهای ارتش چین در ماه نوامبر 159 مورد نفوذ به منطقه دفاع هوایی تایوان داشته اند که دومین رکورد ثبت شده برای یک ماه در قبال این نفوذها در ضمن تداوم اعمال فشار نظامی از سوی پکن بر این جزیره دموکراتیک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن از زمانی که تسای اینگ ون در سال 2016 رییس جمهوری تایوان شد و با توجه به مخالفت او با موضع چین در خصوص تعلق داشتن این جزیره به یک چین واحد فشارهایش را بر تایوان تشدید کرده است.

با وجود این که هواپیماهای ارتش چین سابقا عمدتا از ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان حذر می کردند، اما در 14 ماه گذشته پکن شروع به ارسال تعداد هر چه بیشتری از هواپیماهای نظامی اش به این منطقه کرده و قدرت نمایی را به سطحی جدید رسانده است.

تشدید تنش ها از بابت این اقدامات نگرانی ها را در میان کشورهای غربی متحد نظیر آمریکا و ژاپن نسبت به احتمال دستور چین به اجرای حمله ای علیه تایوان حتی با وجود بعید به نظر رسیدن چنین احتمالی نزد این کشوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دومین آمار حضور هواپیماهای ارتش چین در حریم هوایی تایوان در نوامبر

ثبت دومین آمار حضور هواپیماهای ارتش چین در حریم هوایی تایوان در نوامبر