مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-01بين الملل

مسکو: نیمی از کل ارتش اوکراین در «دونباس» مستقر شد


سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره تحرکات نظامی اوکراین در مناطق شرقی این کشور خبر داد، نیمی از کل ظرفیت ارتش اوکراین به «دونباس» اعزام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین‎ الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که اتهام زنی های کی یف و متحدان غربی آن علیه مسکو ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه راشا تودی ، طبق اعلام زاخاروا هم اکنون دولت اوکراین در منطقه دونباس بیش از صد هزار نیرو و تجهیزات سنگین نظامی مستقر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری برای خبرنگاران در مسکو تصریح کرد: نیروهای مسلح اوکراین در حال افزایش تعداد نیروی نظامی هستند و تجهیزات سنگین و نیرو می فرستند .

وی افزود: بر اساس برخی گزارش ها، تعداد نیروها در منطقه درگیری در حال حاضر به 125000 نفر می رسد و این اگر کسی نداند، نیمی از کل (کل مجموع) ترکیب نیروهای مسلح اوکراین است .

روسیه و منطقه دونباس اوکراین   اطلاع رسانی ماریا زاخاروا درباره تعداد حضور نظامیان اوکراین در دونباس در شرایطی مطرح شده که طی هفته های اخیر کی یف، واشنگتن و دیگر متحدان غربی بارها به مسکو درباره تدارک برای حمله به اوکراین اتهام زنی کرده اند.

منطقه دونباس که شامل استان های لوهنسک و دونتسک در شرق اوکراین است، از سال 2014 و سرنگونی دولت وقت این کشور خبرساز بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: نیمی از کل ارتش اوکراین در «دونباس» مستقر شد

مسکو: نیمی از کل ارتش اوکراین در «دونباس» مستقر شد