مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-01پزشكي

عبور از پاندمی کرونا مسیر مبارزه با ایدز را آسان تر می کند


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری کاهش شناسایی موارد جدید مبتلا به ایدز را یکی از چالش های مهم در دوران پاندمی کرونا عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بیش از 40 سال از شناسایی ویروس ایدز می گذرد، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا، ویروس ایدز از لحاظ شیوع، تعداد افرادی که در سراسر دنیا درگیر این بیماری هستند و مرگ و میرها یکی از مهمترین بیماری های مورد توجه بود.

وی اهمیت اختصاص روزی در تقویم سلامت با عنوان روز جهانی ایدز به همراه نمادی با روبان قرمز را یادآور شد و افزود: این روز اهمیت توجه و مراقبت در برابر HIV و راههای پیشگیری و درمان را متذکر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و ارتقای سواد عمومی با هدف پیشگیری از ایدز در جامعه گفت: این ویروس از سه روش عمده اعتیاد تزریقی، تماس جنسی واز مادر به جنین قابل انتقال است.

طبرسی پرهیز از ارتباط های جنسی پرخطر را برای پیشگیری از ابتلاء به ایدز ضروری دانست و افزود: شرکای جنسی متعدد می تواند شانس ابتلاء به ایدز را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که باید به معتادان تزریقی نیز آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلاء به ایدز داده شود عنوان کرد: کمک به ترک اعتیاد می تواند در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور از پاندمی کرونا مسیر مبارزه با ایدز را آسان تر می کند

عبور از پاندمی کرونا مسیر مبارزه با ایدز را آسان تر می کند