مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:052021-12-01اقتصادي

اجرای طرح های بیابان زدایی در خراسان جنوبی چگونه است؟


خراسان جنوبی از استان هایی است که سالانه خسارت هایی به سبب گسترش عرصه های بیابانی به آن وارد می شود بنابراین اجرای طرح های بیابان زدایی لازم و ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، بیابان یکی از عرصه های طبیعی بوده که با توجه به کاهش نزولات جوی هر روز شاهد افزایش آن هستیم.

بدون شک دخالت های بیش از حد عامل انسانی در طبیعت یکی دیگر از دلایل گسترش بیابان ها بوده و هست که هر چند مشکلات اساسی برای خود انسان ها به وجود آورده اما باز هم نقش انسان در ایجاد این مشکلات پررنگ تر از گذشته می باشد.

به نظر کارشناسان، طبیعت به طور طبیعی اگر دخالت های انسانی وجود نداشته باشد می تواند کمبودهای خود را جبران نماید اما با رشد روزافزون جوامع انسانی عدم دست درازی انسان ها به منابع طبیعی امکان پذیر نیست بنابراین باید راهکارهای عالمانه برای استفاده بهینه از منابع طبیعی و با آسیب دیدن کمتر آن ایجاد شود.

متأسفانه خراسان جنوبی جزو استان های گرم و خشک کشور بوده که بخش وسیعی از پهنه سرزمینی آن را کویر به خود اختصاص داده که پوشش گیاهی در آن بسیار فقیر است.

خشکسالی های پیاپی در استان نیز مزید بر علت شده و علاوه بر دخالت های انسانی عاملی برای از بین رفتن پوشش گیاهی و در نتیجه گسترش بیابان در این استان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های بیابان زدایی در خراسان جنوبی چگونه است؟

اجرای طرح های بیابان زدایی در خراسان جنوبی چگونه است؟