مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:402021-12-01اقتصادي

میانگین سالانه فرونشست در ایران چقدر است؟


همچنین مطالعات نشان می دهد که در بسیاری از کشورها میانگین فرونشست حدود 3 درصد است که این میزان در کشور ما به 16 درصد رسیده است.

- رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از 20 تا 30 سانتی متر میانگین سالانه فرونشست در ایران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوزارت راه و شهرسازی؛ آقای محمد شکرچی زاده با بیان اینکه بخش عمده ای از مناطق و فلات های کشور دچار فرونشست شده اند، گفت: در ایران میانگین سالانه فرونشست بین 20 تا 30 سانتیمتر است که در برخی از مناطق این میزان به 38 سانتیمتر نیز می رسد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص موضوع فرونشست زمین و راهکارهای دولت و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره مقابله با این پدیده، افزود: با همکاری معاونت شهرسازی و معماری از مدت ها قبل مطالعه در خصوص موضوع فرونشست در تهران و سایر استان های کشور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: درخواست کرده ایم، تکالیف وزارتخانه ها از جمله وزارت نیرو و جهادکشاورزی در خصوص راهکارهای مقابله با فرونشست تعیین شود تا هم در برداشت آب های زیرزمینی و هم در اصلاح الگوهای کشت، اصلاحات و اقداماتی انجام بشود.

شکرچی زاده توضیح داد: مقرر شده تا وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه آن از جمله معاونت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در طراحی مسیرهای جدید راه آهن و سایر حوزه های حم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین سالانه فرونشست در ایران چقدر است؟

میانگین سالانه فرونشست در ایران چقدر است؟