مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-01اقتصادي

میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است


مجری طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری و مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخلاف آنچه وزارت نیرو مطرح می کند میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریبرز عباسی در کرمان اظهار داشت: برخلاف آنچه در سالیان اخیر وزارت نیرو مطرح می کند میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است اما وزارت نیرو این رقم را 90 درصد عنوان می کند، اطلاعات این موضوع را که حاصل مشاهدات میدانی و تحقیق کامل است به زودی در اختیار همه روسای جهاد کشاورزی استان ها قرار می دهیم تا اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به رتبه نخست استان کرمان در آبیاری قطره ای زیرسطحی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال های اخیر انجام شده موضوع کم آبیاری محصولات بوده که به طور مثال اگر محصول پسته با 13 هزار متر مکعب آب باید آبیاری می شد در این روش 7 هزار متر مکعب آب مصرف می کند.

عباسی خواستار تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز کشاورزی شد و افزود: در صورتی که سازمان نظام مهندسی کرمان برای نظارت بر عمکلرد حوزه آبیاری و آموزش در این بخش نیاز به یک درصد اعتبار کمک های بلاعوض داشته باشد مشکلی نداریم.

محسن کمال الدینی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز از تلاش برای اشتغال فارغ التحصیلان با افزایش ضریب نفوذ دانش و مهندسی کردن فرایند تولید خب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است

میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است