مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-01اقتصادي

فراوانی اعتیاد در بین کم سوادان


دبیر شورای هماهنگی موادمخدر در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در اقشاری که سطح سواد و آگاهی پایینی دارند فراوانی اعتیاد بیشتر به چشم می خورد، - گفت: در گذشته مردم اطلاع چندانی از آسیب های اعتیاد نداشتند، به همین دلیل برخی گرفتار آن می شدند، اما امروزه تقریبا همه نتایج اعتیاد را می دانند و با علم به این موضوع به سراغ مصرف موادمخدر می روند.

سید قدیر مرتضوی در گفت وگو با ایسنا در خصوص دلایل افزایش آمار اعتیاد در برخی شهرستان های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای بیان میزان افزایشی آمار اعتیاد، باید بررسی های میدانی صورت بگیرد و نیازمند انجام کار علمی است، صرف اینکه در یک منطقه چند نفر دور هم جمع شده و مواد مخدر مصرف می کنند، نمی توان اعتیاد را به آن منطقه یا آن شهر نسبت داد.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط اقتصادی یکی از دلایل افزایش آمار اعتیاد شده است، افزود: نمی توان گفت که افزایش آمار اعتیاد تنها مربوط به یک یا چند سال است و در حال حاضر کشور با یک انباشت آمار موارد اعتیاد ناشی از سالیان گذشته مواجه است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسئله اعتیاد به راحتی مهار نمی شود و نیازمند عزم و همراهی عمومی است تا بتوان این موضوع را به حداقل ممکن رساند، از طرفی برنامه های درمانی نیز باید تغییر یافته ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراوانی اعتیاد در بین کم سوادان

فراوانی اعتیاد در بین کم سوادان