مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-01پزشكي

افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، کمال حیدری در وبینار روز جهانی ایدز گفت: 15 هزار و 799 نفر از افراد شناسایی شده تحت مراقبت و درمان هستند که 14 هزار نفرشان پاسخ مناسب دریافت کرده اند.

معاون بهداشت درباره آمار جهانی ایدز گفت: از 37.

7 میلیون نفر جمعیت درگیر ایدز در سال 2020 متاسفانه 700 هزار نفر فوت می کنند و شاهد افزایش 21 درصدی جمعیت درگیر خواهیم بود.

حیدری اعلام کرد: در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO) که ایران جزء این منطقه است، 420 هزار مبتلا به ایدز وجود دارد، تشخیص بیماری 44 درصد و فوتی نیز 50 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان شناسایی این بیماران در ایران نسبت به سنوات گذشته 40 درصد افزایش داشته است، افزود: استراتژی برنامه پنجم ملی کنترل عفونت اچ آی وی در کشور به دنبال انقلاب کیفیت با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص بیماری است.

معاون بهداشت بیان داشت: برای این رسیدن به این منظور 5 هدف نهایی، 12 هدف بینابینی، 12 استراتژی و 259 هدف اختصاصی معین شده است.

وی بر سرمایه گذاری در زیرساخت ها، انجام مشاوره و آزمایش تشخیصی، مراقبت درمانی و توانمند شدن مبتلایان تاکید کرد و گفت: تاکنون به اهداف خوبی در کنترل این بیماری دست یافته ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور

افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور