مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-01سياسي

حل و فصل اختلاف منجر به قتل در چابهار


با تلاش اعضای شورای حل اختلاف چابهار و با همکاری اعضای ستاد ملی صبر سیستان و بلوچستان، یک فقره پرونده قتل در چابهار به سازش ختم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان با تلاش اعضای ستاد ملی صبر در چابهار و با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان اختلاف بین دو طایفه در چابهار به سازش ختم شد.

این اختلاف که بر اثر وقوع یک فقره قتل به وجود آمده بود با تلاش بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و اعضای شوراهای حل اختلاف و حضور حجت الاسلام بندانی رییس شوراهای حل اختلاف استان به سازش ختم و یک نفر از مجازات  حتمی قصاص رهایی یافت.

تلاش همه بزرگان، معتمدان، خیران باید در مسیر ارتقای فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل پرونده ها با رضایت، ریش سفیدی و کداخدا منشی باشد و مسئولان نیز با استفاده از توانایی و ظرفیت های فرهنگی موجود در منطقه، زمینه های صلح و سازش را به منظور ایجاد امنیت و آرامش در جامعه  بیش از پیش فراهم کنند.

بهره گیری از محبوبیت و اقتدار افراد ریش سفید، دارای اقتدار، صاحب نفوذ و معتمدان محلی ظرفیت بسیار خوبی  برای حل و فصل و تقلیل خسارات ناشی از اختلافات طایفه ای در استان است به گونه ای که فقط در ماه جاری جان 5 نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان رهایی یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل و فصل اختلاف منجر به قتل در چابهار

حل و فصل اختلاف منجر به قتل در چابهار