مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-01سياسي

آیا «سگ گردانی» حرام است؟


یکی از مهم ترین مبانی طرح «صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک» موضع شرع و اسلام نسبت به پدیده سگ گردانی است که بسیار مورد توجه حمایت کنندگان از پویش های مطالبه ممنوعیت این پدیده نیز بوده است.

- گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- پس از موج پویش های تابستان امسال برای مقابله پدیده سگ گردانی و اعتراضات گسترده مردم به حضور سگ های موسوم به خانگی در مکان های عمومی؛ نهایتا در هفته های گذشته طرحی با عنوان صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک در بررسی کند.

تمامی اعمال حرام می تواند جرم انگاری شود مشهور فقهای امامیه و شیعه معتقدند انجام تمامی معاصی و گناهان مستوجب تعزیر خواهد بود یعنی می توان برای آن ها مجازات در نظر گرفت و امر مجازات نیز به حاکم سپرده شده است.

از معقتدان به این دیدگاه می توان به امام خمینی، قطـب الـدین کیدری، ابن ادریس حلی، ابن زهره، محقـق حلـی، شـهید اول ، شـهید ثـانی و اشاره کرد.

در فقه امامیه احکام متفاوت و متعددی در مورد سگ وضع شده اسـت از جملـه: نجاست سگ، حرمت گوشت سگ، دیه سگ، نماز در خانه ای که در آن سـگ وجـود دارد، شکار با سگ، وقف و وصیت سگ، یافتن سگ گمشده و .

اما درباره موضوع سگ گردانی صراحت در فقه شیعه وجود ندارد؛ چراکه این پدیده به عنوان پدیده ای نوظهور، چندان مورد توجه فقها قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «سگ گردانی» حرام است؟

آیا «سگ گردانی» حرام است؟