مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-01سياسي

حبس و مجازات مالی در انتظار شکارچیان هوبره


رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زیرکوه گفت: به استناد بند الف ماده 13 قانون شکار و صید دارای مجازات سه سال حبس تعزیری و نیز دارای ضرر و زیان ناشی از جرم برای هر قطعه هوبره 300 میلیون ریال است و با متخلفین با اشد مجازات برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

- جواد عبدالله زاده، سه شنبه شب 9 آذر به رسانه های گروهی در خصوص زنده گیری و شکار هوبره در مناطق مرزی شهرستان زیرکوه اعلام کرد: سودجویان در فصل سرما هر ساله هزاران تله زنده گیری هوبره را در دشت های مرزی خراسان جنوبی برای زنده گیری و قاچاق این پرنده کمیاب به کشورهای عربی جاگذاری می کنند که این اقدام نسل این پرنده را در معرض نابودی قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زیرکوه بیان کرد: علاقه اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده تا هر ساله افرادی سودجو، مرزنشینان را تحریک به زنده گیری این پرنده کمیاب کنند و متاسفانه سود هنگفت شکار هوبره نصیب سودجویان و دلالان در سایه نشسته می شود و افرادی که در روستاها، تحت تاثیر حرف های واسطه ها می شوند به بهاء ناچیزی در غارت این سرمایه های زیستی شریک می شوند.

وی با بیان اینکه اکثر قاچاقچیان دستگیر شده افراد محلی و بومی منطقه بوده اند، افزود: مردم محلی می توانند بهترین همیاران محیط زیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حبس و مجازات مالی در انتظار شکارچیان هوبره

حبس و مجازات مالی در انتظار شکارچیان هوبره