مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-01پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای روزهایی که هوا آلوده است


رییس اداره تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری، مصرف برخی مواد غذایی را باعث تقویت سیستم ایمنی، تنفسی، گوارشی و قلبی و کاهش آسیب های ناشی از آلاینده ها در بدن عنوان کرد.

- جی پلاس، منصور رضایی، کودکان، سالمندان، مادران باردار و بیماران قلبی ریوی را از گروه های در معرض خطر در آلودگی هوا عنوان کرد که بیشتر از سایر افراد آسیب می بینند و با استفاده از تدابیر تغذیه ای می توان اثرات مضر آلودگی هوا را در آنها تا حدی کاهش داد.

مهر نوشت؛ وی با اشاره به عوارض نامطلوب آلاینده های موجود در هوا بر سلول های بدن گفت: در حالت عادی سیستم دفاعی بدن توسط اندام های دفعی نظیر کلیه، روده، ریه و پوست با کمک برخی مواد مغذی سلول ها را از آسیب های بیرونی محافظت می کند.

اما با افزایش میزان آلاینده ها، بدن نمی تواند با این اثرات مبارزه کند و ساختمان و عمل سلول های بدن توسط رادیکال های آزاد تخریب می شود.

رضایی، مصرف بیشتر آنتی اکسیدان ها را باعث جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و تخریب سلول های حیاتی بدن برشمرد و از منابع غذایی آنتی اکسیدانی به ویتامین های C , E، کاروتنوییدها، سلنیوم و پلی فنول ها اشاره کرد و عملکرد هر یک از آنها را تشریح کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش مهم آنتی اکسیدانی ویتامین E ؛ روغن ها را غنی ترین منبع ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای روزهایی که هوا آلوده است

توصیه های تغذیه ای برای روزهایی که هوا آلوده است