مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-01پزشكي

غیر فعال کردن ژن مسئول گسترش انواع سرطان


محققان دانشگاه پرینستون موفق شدند ترکیبی را کشف کرده اند که ژن مرکزی متاستاز بسیاری از سرطان های شایع را هدف قرار می دهد.

- محققان دانشگاه "پرینستون" موفق شدند ترکیبی را کشف کرده اند که ژن مرکزی متاستاز بسیاری از سرطان های شایع را هدف قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، راه های مرموز گسترش سرطان در بدن در فرآیندی که به عنوان متاستاز شناخته می شود، همان چیزی است که می تواند سرطان را به دشمنی بزرگ تبدیل کند که مبارزه با آن را دشوار می کند.

محققان دانشگاه پرینستون که در این زمینه کار می کنند، بیش از 15 سال است که روی این موضوع تمرکز کرده اند و بر روی یک ژن مرکزی در توانایی اکثر سرطان های شایع برای متاستاز متمرکز شده اند.

آنها اکنون آنچه را که به عنوان یک گلوله نقره ای توصیف می کنند، به شکل یک ترکیب کشف کرده اند که می تواند این ژن را در موش ها و بافت انسان از کار بیندازد و احتمالا آزمایش های بالینی آن نیز به زودی انجام شود تا تاثیر مستقیم آن روی انسان بررسی شود.

سرطان متاستاتیک یک حوزه کلیدی و مورد تمرکز محققان است، زیرا در واقع علت اصلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری است.

در حالی که جراحی یا شیمی درمانی ممکن است در از بین بردن تومور اولیه مؤثر باشد، اما سلول هایی که تحت تاثیر تومور قرار گرفته اند و در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیر فعال کردن ژن مسئول گسترش انواع سرطان

غیر فعال کردن ژن مسئول گسترش انواع سرطان