مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 04:302021-12-01پزشكي

خشونت علیه کودکان و انواع آن


کارشناس سلامت علوم پزشکی شیراز با ارائه تعریفی از کودک آزاری، به بیان انواع خشونت علیه کودکان پرداخت.

- ندا خورشیدیان گفت: کودک آزاری عبارت است از، استفاده عمدی از قدرت، زور، تهدید و یا نیروی جسمانی علیه کودک توسط یک فرد و یا یک گروه که به سلامتی، حیات، رشد و عزت نفس کودک لطمه زده و یا احتمال ایجاد صدمات بعدی را افزایش دهد.

به نقل از وبدا شیراز، کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت انقلاب شهرستان شیراز گفت: خشونت علیه کودکان انواع مختلفی دارد که تحت تاثیر عوامل گوناگونی از جمله خصوصیات و ویژگی های قربانی و مهاجم، محیط فرهنگی، اجتماعی و مادی قرار می گیرد.

خورشیدیان ادامه داد: در خانواده هایی که خشونت خانگی(خشونت علیه کودکان و زنان) در آنها اتفاق می افتد، همه کودکان زیر 18 سال شاهد خشونت محسوب می شوند؛ با اینکه کودکان شاهد خشونت به طور مستقیم قربانی خشونت محسوب نمی شوند، اما در معرض خطر بد رفتاری، غفلت و کوتاهی بیشتر از سوی مراقبان خود قرار دارند.

او گفت: از سوی دیگر می توان انتظار داشت که این کودکان رفتارهای مرتکبان و قربانیان خشونت را از اعضای خانواده(پدر یا مادر) آموخته و این الگوها را به نسل های دیگر منتقل کنند؛ در واقع بیشترین موارد بدرفتاری با کودک درون خانواده و از سوی یکی از اعضای بزرگ تر خانواده، به وقوع می پیوندد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت علیه کودکان و انواع آن

خشونت علیه کودکان و انواع آن