مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 04:052021-12-01دانش

برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه های این دانشگاه در مدیریت تعداد دانشجویان، توضیحاتی ارائه کرد.

- دکتر علیرضا جلیلی فر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نسبت دانشجو به استاد اظهار کرد: نسبت تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما این نسبت در دانشگاه شهید چمران اهواز در برخی رشته ها، یک به 18 نفر است که شرایط بسیار خوبی است.

در اکثر رشته ها نیز این نسبت در مجموع خوب است و بین یک به 20 تا یک به 30 نفر است.

وی افزود: با این وجود در برخی رشته ها مانند زبان و ادبیات عربی و علوم کامپیوتر نسبت استاد به دانشجو با شرایط مناسب، فاصله دارد و نسبت خوبی نیست.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه جذب دانشجو کاهش پیدا کرده و وزارت علوم نیز برنامه هایی برای کنترل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دارد، گفت: البته این بدین معنا است که در سال های آینده شاهد افت محسوس تعداد دانشجویان در کشور خواهیم بود؛ همان گونه که این موضوع در برخی دانشگاه های کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان، بیان کرد: در برنامه پنج ساله دوم دانشگاه که بخش عمده آن تدوین شده و در دست اقدام است، مسائلی از جمله کاهش دانشجو را دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان

برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز در مدیریت تعداد دانشجویان