مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 17:152021-11-30اقتصادي

تقریباً 200 میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می کنند


یک سازمان بین المللی گزارش داد که حدود دویست میلیون کودک در کشنده ترین مناطق جنگی جهان از جمله افغانستان، نیجریه و کنگو زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس ارقام ارائه شده توسط یک سازمان بین المللی غیر دولتی، در حال حاضر نزدیک به 200 میلیون کودک در مناطق جنگی جهان زندگی می کنند که بالاترین رقم در بیش از یک دهه گذشته است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط سازمان بین المللی نجات کودکان منتشر شد، شمار کودکان در مناطق درگیر در 13 کشور در سال 2020 از 162 میلیون نفر در سال 2019، حدود 20 درصد افزایش یافته است.

این افزایش تا حدی ناشی از خشونت ها در موزامبیک و همچنین درگیری های جاری در افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه و یمن است که هم اکنون در بدترین تاثیرات تغییرات اقلیمی و مقابله با بحران های گرسنگی تهدیدکننده زندگی هستند.

این افزایش شدید در سال 2020 نشان می دهد که بیماری همه گیر جهانی و درخواست سازمان ملل برای آتش بس برای توقف این جنگ ها کافی نبوده است.

در این گزارش آمده است که 337 میلیون کودک در نزدیکی گروه های مسلح و نیروهای دولتی که این کودکان را به خدمت می گیرند، زندگی می کنند که نسبت به سه دهه قبل سه برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقریباً 200 میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می کنند

تقریباً 200 میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می کنند