مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 14:302021-11-30سياسي

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه امروز این کمیسیون کمبود پزشک مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد برای جبران کمبود پزشک کشور، - متناسب با امکانات کشور ظرفیت پذیرش رشته پزشکی دائما و به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند.

علی خضریان در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل 90 گفت : این جلسه با حضور وزیر بهداشت و همکارانشان در کمیسیون اصل 90 برای بررسی سه موضوع برگزار شد.

وی توضیح داد: اولین موضوع بحث افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی هم در دوره عمومی و هم در دوره تخصص بود که مورد بحث قرار گرفت؛ جمع بندی این شد که کمبود پزشک در کشور وجود دارد و لازم است تا وزارت بهداشت ظرفیت ها را افزایش دهد.

کمبود پزشک مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد برای جبران کمبود پزشک کشور، متناسب با امکانات کشور ظرفیت ها دائما و به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود اضافه کرد: در ادامه جلسه قانون برقراری عدالت آموزشی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مطابق این قانون می بایست 30 درصد از ظرفیت رشته پزشکی عمومی و دستیاری به پزشکان تعهدی و مناطق محروم اختصاص پیدا می کرد اما این سهمیه در سال های اخیر رعایت نشده است برای مثال در سال 1400 در پذیرش رشته پزشکی تنها 6 درصد و در رشته دندانپزشکی تنها 8 درصد از ظرفیت به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند