مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 14:102021-11-30اجتماعي

توانمندی معلولان مهم ترین اولویت بهزیستی زنجان است


مدیرکل بهزیستی استان زنجان توانمند سازی معلولان را مهمترین اولویت بهزیستی زنجان دانست.

- ، محمد محمدی قیداری ظهر سه شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه به همان اندازه که موضوع پیشگیری از اهمیت زیادی برخوردار است، مقوله توانمندسازی معلولان نیز نباید به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: آمار بیانگر آن است که نیمی از معلولیت هایی که با آن مواجه هستیم، به واسطه اختلالات ژنتیکی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش برای راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیکی در استان به عنوان یکی از دغدغه های این اداره کل هستیم، افزود: با توجه به اینکه نیمی از عامل بروز معلولیت ها، اختلالات ژنتیکی است، به همین خاطر یکی از مهم ترین اقدامات در راستای کاهش این معلولیت ها، مشاوره های قبل از ازدواج است که باید جدی گرفته شود.

محمدی قیداری در ادامه به دیگر اقدامات این اداره کل در کاهش معلولیت ها اشاره و از انجام غربالگری شنوایی و تست شنوایی کودکان به عنوان یکی از این اقدامات یاد کرد و گفت: این موضوع نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که غربالگری شنوایی حتماً باید در سنین پایین انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین انجام معاینه چشم را برای کودکان 3 تا 6 سال بااهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تنبلی چشم، یکی از علل نابینایی و کم بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندی معلولان مهم ترین اولویت بهزیستی زنجان است

توانمندی معلولان مهم ترین اولویت بهزیستی زنجان است