مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 13:152021-11-30پزشكي

نقش ازون بر عملکرد پوست انسان


محققان دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس در مطالعه اخیرشان دریافته اند بدن انسان در مکان های بسته که هوا حاوی ازون است، می تواند یک منبع انتشار آئروسل نانو خوشه ای(nanocluster aerosol) باشد.

- محققان دانشگاه "اکول پلی تکنیک فدرال لوزان" سوییس در مطالعه اخیرشان دریافته اند بدن انسان در مکان های بسته که هوا حاوی ازون است، می تواند یک منبع انتشار آئروسل نانو خوشه ای(nanocluster aerosol) باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، اثرات مخرب آلودگی هوا عمدتا ناشی از ذرات ریز معلق در هوا است که آنها نیز از ترافیک و نیروگاه های زغال سنگ یا از طریق واکنش های شیمیایی با ترکیبات موجود در جو تولید می شوند.

در محیط های بسته مانند محیط داخل یک ساختمان، کوچک ترین ذرات(که به اصطلاح آئروسل های نانوخوشه ای نامیده می شوند) می توانند از پخت و پز، سوختن شمع ها، پرینت سه بعدی و قرار گرفتن انسان در معرض ازون(ozone) به وجود بیایند.

هر زمان که ما با ازون برخورد می کنیم با چربی پوست ما واکنش داده و ذرات نانویی ایجاد می کند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا سالانه عامل مرگ زودرس هفت میلیون نفر در سراسر جهان است و این میزان مرگ و میز ناشی از آلودگی هوا تقریبا با تعداد مرگ افرادی که در اثر استعمال سیگار یا سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند، یکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ازون بر عملکرد پوست انسان

نقش ازون بر عملکرد پوست انسان