مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:152021-11-30اقتصادي

دانشگاه تراز انقلاب باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد/ نسبت به اشتغال مردم بدهکاریم


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه تراز انقلاب باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد، گفت: ما نسبت به اشتغال مردم بدهکاریم.

- ، علی خطیبی امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه اگر می خواهیم دانشگاه مبدا تحول باشد و رنگ محرومیتی که همه شاکی آن هستند زدوده شود، نسخه همین است که نوآوری و شکوفایی و کارآفرینی جایش در دانشگاه است؛ اظهار داشت: اگر می خواهید صنعت و کشاورزی استان رشد کند، دانشگاه باید راهکار آن را بدهد.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب کشور صرف کشاورزی می شود و از 10 درصد دیگر 6 درصد در بخش صنعت و 4 درصد در بخش شرب مصرف می شود؛ تصریح کرد: این در حالیست که در ممالک دیگر میزان آب مصرفی در صنعت 35 الی 50 درصد است؛ در کشور ما همه آب را صرف بخش کشاورزی می کنیم و بازهم وابسته هستیم و نهاده وارد می کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه راه حل این مسئله در دانشگاه است؛ افزایش بهره وری و اصلاح روش های سنتی را باید پیگیری کرد و دانشگاه جایگاه ارائه این راهکارهای علمی است، افزود: مردم از دانشگاه و نخبگان توقع دارند؛ دانشگاه باید علاوه بر وظایف روتین آموزشی و پژوهشی در کارآفرینی و حل مسائل اجتماعی ایفای نقش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه تراز انقلاب باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد/ نسبت به اشتغال مردم بدهکاریم

دانشگاه تراز انقلاب باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد/ نسبت به اشتغال مردم بدهکاریم