مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:002021-11-30بين الملل

ایروان: بیانیه سوچی فرضیه های تبلیغاتی باکو درباره «کریدور» را رد می کند


سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان تاکید کرد در بیانیه 26 نوامبر سران این کشور، جمهوری آذربایجان و روسیه در سوچی، فرضیه های پروپاگانادایی مبنی بر ارائه کریدور به باکو از طریق خاک ارمنستان رد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، واهان هونانیان سخنگوی و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در سوچی، فرضیه ها مبنی بر ارائه کریدور به باکو از طریق خاک ارمنستان را رد می کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بیانیه 26 نوامبر، مفاد درباره رفع انسداد کلیه خطوط اقتصادی و حمل و نقل در منطقه که در بیانیه 11 ژانویه (بیانیه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) ثبت شده، مجدداً تأیید می شود.

فرضیه های تبلیغاتی درباره کریدور نیز دوباره رد شده است.

هونانیان افزود: در بیانیه سوچی، طرف ها بر تعهد خود بر اجرای منسجم و بدون قید و شرط تمامی مفاد بیانیه سه جانبه 9 نوامبر 2020 تاکید می کنند، همچنین به عدم اجرای تعهدات (جمهوری) آذربایجان بر اساس بند 8 بیانیه در خصوص بازگشت اسرا و دیگر افراد بازداشت شده مربوط می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این بیانیه (سوچی) توافق شد که اقداماتی برای تقویت سطح ثبات و امنیت در مرز ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان انجام شود که اولین و مهمترین اقدام در این راستا باید برداشتن گام برای کاهش تنش باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایروان: بیانیه سوچی فرضیه های تبلیغاتی باکو درباره «کریدور» را رد می کند

ایروان: بیانیه سوچی فرضیه های تبلیغاتی باکو درباره «کریدور» را رد می کند