مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 07:502021-11-30پزشكي

برنامه غذایی روزهای سرد سال


یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در فصول سرد سال امکان ابتلا به عفونت های تنفسی افزایش پیدا می کند، بر ضرورت مصرف آنتی اکسیدان کافی به منظور تقویت ایمنی بدن تاکید کرد.

- جی پلاس، آرزو رضازاده، در خصوص نیازهای تغذیه افراد در فصول سرد سال، عنوان کرد: به طور کلی کالری و ریزمغذی های مورد نیاز در شرایط و فصول مختلف، تفاوتی ندارد و توجه و تنوع در مصرف گروه های اصلی مواد غذایی مطابق با هرم تغذیه ای در هر فصلی توصیه می شود.

مهر نوشت؛ وی ادامه داد: البته در روزهای سرد باید مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش داد چراکه به علت شرایط موجود، زمان بیشتری در فضای بسته سپری می شود و افراد در معرض ابتلاء به عفونت های تنفسی قرار می گیرند، به ویژه در این دوران که کشورها درگیر پاندمی کرونا هستند باید ایمنی و مقاومت بدن را در مقابل ویروس ها و باکتری ها بالا برد.

به گفته رضازاده، در فصل سرد به علت خشکی هوا، رطوبت لایه مخاط دستگاه تنفسی و توان لایه مخاطی برای دفع ذرات میکروبی و ویروسی کاهش می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه میوه ها، سبزی ها، گروه نان و غلات و سایر گروه های اصلی مواد غذایی آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تأمین می کنند، افزود: مواد غذایی سرشار از ویتامین A و پیش سازهای آن، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه غذایی روزهای سرد سال

برنامه غذایی روزهای سرد سال