مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:252021-11-30اقتصادي

پای کارشناس تنظیم جمعیت انگلیسی چگونه به ایران باز شد؟


در بحث جمعیت ایران تا قبل از دهه 30 حتی اقدامات تشویقی برای افزایش جمعیت نمود داشت و دستگاه ها در جهت حمایت از فرزندآوری کمک می کردند اما در دهه چهل به یکباره ساز و کارهایی برای کاهش جمعیت ایران شکل گرفت؛ - گروه سلامت خبرگزاری فارس-محمد تاجیک:جمعیت هر کشور و زیاد بودن قشر جوان و فعال آن به عنوان یک سرمایه ملی و از مولفه های قدرت هر سرزمین و کشوری است.

چالش کمبود جمعیت در برخی کشورهای جهان به عنوان یک آسیب و نقصان جدی به شمار می رود و دولتمردان آنها را به چاره اندیشی واداشته است.

در ایران نیز موضوع کاهش جمعیت به امری قابل توجه و مهم بدل شده و روند کاهشی آمار جمعیت به ویژه در دهه گذشته موجب نگرانی عمیق شده است.

روند پیر سالی جمعیت و حرکت شتابان کشور به سمت سالمندی، مسؤولان مختلف را به این فکر سوق داده تا بتوانند با اعمال  سیاست های تشویقی مردم؛ به ویژه زوجین جوان را به فرزند آوری هدایت کنند.

در این میان نباید از سیاست های غلط و جمعیت زدای کشور در دو- سه دهه گذشته غافل بود که با هدایت و مدیریت ناصحیح موجب بروز دل نگرانی های کنونی در حوزه جمعیت شد.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت   به عنوان مهمترین تصمیم در حوزه افزایش جمعیت چندی است که از تصویب دولت گذشته و پس از تأیید در شورای نگهبان توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای کارشناس تنظیم جمعیت انگلیسی چگونه به ایران باز شد؟

پای کارشناس تنظیم جمعیت انگلیسی چگونه به ایران باز شد؟