مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:102021-11-30پزشكي

دومین سرطان شایع در میان مردان را بشناسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انجمن کلینیکال انکولوژی ایران دکتر حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوانکولوژی درباره موضوع سرطان پروستات اظهار داشت: - متخصص رادیوانکولوژی توضیحاتی درباره سرطان پروستات، علائم و نشانه های آن و همچنین درمان این بیماری ارائه داد و گفت: سرطان پروستات اصولاً در سنین بالا و میانگین سنی 50 سال به بالا بروز می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انجمن کلینیکال انکولوژی ایران دکتر حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوانکولوژی درباره موضوع سرطان پروستات اظهار داشت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان پس از سرطان ریه است و سالانه تعداد زیادی را در جامعه گرفتار می کند.

وی افزود: سرطان پروستات اصولاً در سنین بالا و میانگین سنی 50 سال به بالا بروز می یابد و احتمال ابتلاء آن بیشتر است البته گاهی در سنین پایین 50 سال هم به وقوع می پیوندد.

این متخصص رادیوانکولوژی ادامه داد: از آنجایی که پروستات در مسیر مثانه و مجاری ادراری قرار دارد ایجاد سرطان با علائم ادراری مانند شب ادراری، تکرر ادرار، کوتاه و منقطع شدن ادرار و گاهی ناراحتی و درد هنگام نشستن و برخاستن همراه است که البته این علائم می تواند مشابه علائم هایپرپلازی پروستات یا همان بزرگ شدن پروستات باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین سرطان شایع در میان مردان را بشناسید

دومین سرطان شایع در میان مردان را بشناسید