مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 05:552021-11-30پزشكي

از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای کودکان اجتناب کنید


عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: والدین برای رفع عفونت های ویروسی کودکان از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک اجتناب کنند و در زمان مشاهده مشکل به جای تجویز و خوددرمانی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از وبدا، دکتر بهاره ایمانی افزود: در روزهای اخیر به دلیل سرمای هوا و بسته بودن فضای خانه افزایش موارد عفونی و ویروسی را زیاد داریم.

بیماری سرماخوردگی در خانواده ها بیشتر دیده می شود و عمده علائم آن در کودکان شامل اشک چشم، آبریزش بینی، نمی شوند به رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، تشویق کنند و کودکان زیر 2 سال را هم که نمی توانند از ماسک استفاده نمایند در جمع های شلوغ نبرند.

توصیه دیگرمان به افراد بالای 12 سال بوده که هنوز برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و یا اینکه دوز اول را دریافت کرده اند و دوز دوم را به تأخیر انداخته اند این است که بدون توجه به شایعات فضای مجازی هرچه سریع تر به این مراکز جهت دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند، خود من به عنوان یک مادر مشوق فرزندم بودم تا واکسن کرونا را دریافت کند و خوشبختانه تأثیرات مثبتش را هم دیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای کودکان اجتناب کنید

از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای کودکان اجتناب کنید