مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 04:052021-11-30پزشكي

احتمال آلودگی زمین با ارگانیسم های بیگانه!


دانشمندان هشدار می دهند که ارگانیسم های بیگانه ممکن است به فضاپیماهای ما راه پیدا کرده و زمین را آلوده کنند و در واقع با اینکه خطر ورود این ارگانیسم ها به زمین کم است، - اما ما خودمان در حال افزایش احتمال آن هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، دانشمندان در مقاله ای جدید استدلال کرده اند که تقاضای فزاینده برای اکتشاف فضا، شانس آلودگی زمین توسط ارگانیسم های بیگانه و همچنین آلودگی سیارات دیگر توسط ارگانیسم های زمینی را افزایش می دهد.

محققان به سابقه بشر در انتقال میکروب ها و بیماری ها به محیط های جدید روی زمین اشاره می کنند، جایی که آن موجودات می توانند تهاجمی شوند و به گونه های بومی آسیب برسانند.

اکنون بر اساس این مقاله که در مجله بایوساینس (BioScience) منتشر شده است، آنها می گویند که چنین سابقه ای نشان می دهد که همین رفتار ممکن است در مورد حیات بیگانه از سیاره دیگری که می تواند زمین را آلوده کند و بالعکس رخ دهد.

آنتونی ریکاردی نویسنده مسئول این مطالعه و استاد زیست شناسی تهاجمی در دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا می گوید: جستجوی حیات فرازمینی یک تلاش هیجان انگیز است که می تواند در آینده ای نه چندان دور به کشفی بزرگ منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال آلودگی زمین با ارگانیسم های بیگانه!

احتمال آلودگی زمین با ارگانیسم های بیگانه!