مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 02:452021-11-29سياسي

اعتراض تخت روانچی به حمایت آمریکا از برنامه هسته ای اسراییل


مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: حمایت و چشم پوشی آمریکا نسبت به برنامه هسته ای اسراییل، مانع تحقق منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با یادآوری عضویت کشورمان در رَژیم های بین المللی سلاح های کشتار جمعی و نیز فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت شرعی کاربرد سلاح های کشتار جمعی تصریح کرد که این تسلیحات تهدیدی برای حیات بشریت است و با توجه به سابقه کاربرد سلاح های مزبور در منطقه و از جمله کاربرد سلاح شیمیایی توسط نیرو های تحت حاکمیت صدام در جنگ علیه ایران در دهه 1980، این خطر مخصوصا برای کشور های خاورمیانه آشناست.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت که تاسیس منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی تصمیم کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال 1995 بود که از همه کشور ها می خواهد برای اطمینان از تحقق این تصمیم همکاری کنند و یکی از راه های این امر در تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل منعکس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض تخت روانچی به حمایت آمریکا از برنامه هسته ای اسراییل

اعتراض تخت روانچی به حمایت آمریکا از برنامه هسته ای اسراییل