مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 15:252021-11-29اقتصادي

دو نشست جداگانه کارشناسان و مسئولان برای اصلاح بازار خودرو


نشست کارگروه خودروی دولت سایه با حضور عضو کمیسیون صنایع مجلس، معاونین وزیر صمت، رییس شورای رقابت، مدیرعامل شرکت ایرانخودرو، دو تن از مسئولین بورس کالا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست کارگروه خودروی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میثم فرج اللهی دبیر کارگروه خودروی دولت سایه با مقایسه عملکرد صنایع خودروی ایران و کره جنوبی در چند دهه اخیر، به بیان مشکلات و علل التهاب در بازار خودرو اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی درست و تعیین مسئولیت های مشخص از جمله علل توسعه صنعت خودرو در کره جنوبی بوده است، خاطرنشان کرد که تاکنون برنامه مشخصی برای صنعت خودروی کشور وجود نداشته و همین امر موجب اتخاذ تصمیمات یک جانبه، نسنجیده و پیچیده شدن مشکلات این صنعت در ایران شده است.

در ادامه صالح نیا رییس سازمان گسترش با بیان اینکه تاکنون برنامه های متعددی برای توسعه صنعت خودرو تعیین شده است، عدم در نظر گرفتن شرایط سیاسی ـ اقتصادی کشور و همچنین عدم توازن پیشرفت بخش های مختلف این صنعت را از جمله دلائل ناکارآمدی این برنامه ها دانست.

رضا شیوا نیز با رد عرضه خودرو در بورس کالا با قیمتی نزدیک به قیمت بازار، نیز تکمیل دستوری زنجیره فناوری خودرو را نامطلوب خواند و رانت، فساد اداری و دولتی بودن را از جمله مهم ترین علل عدم پیشرفت این صنعت در کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو نشست جداگانه کارشناسان و مسئولان برای اصلاح بازار خودرو

دو نشست جداگانه کارشناسان و مسئولان برای اصلاح بازار خودرو