مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 12:352021-11-29بين الملل

امامان جمعه کردستان: مذاکره مشروط به حفظ اقتدار و رفع تحریم ها باشد


امامان جمعه کردستان معتقدند ایران از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار است و در جریان مذاکره 1+4 ضمن حفظ اقتدار و جایگاه کشور، تحریم ها هم برداشته شود.

- خبرگزاری فارس کردستان/ شیرین مرادی؛ مقابله با تحریم های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یکی از ضرورت های راهبردی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

بررسی تحولات سیاست بین الملل نشان می دهد که کشورهای انقلابی و بازیگرانی که در شرایط کنش متقابل در سیاست بین الملل قرار دارند، با محدودیت های اقتصادی و راهبردی روبه رو می شوند.

سیاست تحریم را باید در زمره سازوکارهای مقابله محدود، تدریجی و مرحله ای مقابله با کشورهای چالشگر در نظام جهانی دانست.

تحریم های اقتصادی و راهبردی آمریکا علیه ایران اسلامی ریشه در گذشته دارد و تحریم هایی که از سال 1979 مرحله به مرحله افزایش یافت و در  شدیدترین نوع خود در سال 2011 در قالب تحریم های فلج کننده علیه کشور ما اعمال شد.

تحریم های فلج کننده معطوف به هدف گیری سیستم مالی جمهوری اسلامی ایران بوده و به این ترتیب محدودیت های متنوعی را علیه ساختار اقتصادی ایران اعمال کرده است.

محدودیت برای فروش نفت به سایر کشورها و همچنین محدودیت برای دریافت منابع مالی ناشی از مبادلات اقتصادی را باید در زمره نشانه های مربوط به تحریم اقتصادی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامان جمعه کردستان: مذاکره مشروط به حفظ اقتدار و رفع تحریم ها باشد

امامان جمعه کردستان: مذاکره مشروط به حفظ اقتدار و رفع تحریم ها باشد