مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-29اقتصادي

تشنگی بی سابقه زاینده رود در 8 سال اخیر/ تشدید بحران آب با تداوم خشکسالی


تداوم روند خشکسالی مرکز کشور در کنار مدیریت ناکارآمد منابع آب سبب شده تا سد زاینده رود در حال حاضر کمتر از 3 ماه برای تامین نیاز شرب مردم منطقه آب داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بحران آب مرکز کشور در حوضه آبریز زاینده رود دارای ابعاد گسترده ای است.

بر همین اساس پیشتر خبرگزاری فارس در قالب سلسله گزارش های تحقیقی و تحلیل به شرح برخی از ابعاد مسئله پرداخته بود.

در گام ابتدایی شرح ماجرای حوضه آبریز زاینده رود با در نظر گرفتن توضیح مسئله و همچنین مصارف حوضه آبریز زاینده رود در قالب 2 گزارش با عنوان های راهکار مشکلات حوضه آبریز زاینده رود /سه ضلع مثلثی که حال زاینده رود را وخیم کرد به بیان 8 راهکار برای حل مسئله مذکور پرداخت.

*تنها 114 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود قابل بهره برداری است به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس در شرایط کنونی، حوضه آبریز زاینده رود به واسطه دلایل بیان شده شرایط بسیار نامناسبی را پشت سر می گذارد.

در کنار نارضایتی های شکل گرفته در این حوضه، داده های آماری و تحلیل های فنی صورت گرفته می تواند به استاندار اصفهان ، میزان آب موجود در سد زاینده رود معادل 168 میلیون متر مکعب بوده که تنها نزدیک به 68 درصد از آن با توجه به محدودیت های فنی قابل برداشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشنگی بی سابقه زاینده رود در 8 سال اخیر/ تشدید بحران آب با تداوم خشکسالی

تشنگی بی سابقه زاینده رود در 8 سال اخیر/ تشدید بحران آب با تداوم خشکسالی