مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 10:502021-11-29اقتصادي

بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می شود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگراه خواجه-ورزقان با هدف تکمیل شبکه راه های کشور و استان و برای تسهیل تردد با کشورهای همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران به مرز نوردوز متصل می شود.

- جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان ورزقان، با اشاره به زیر ترافیک رفتن قطعات 2، 3 و 4 بزرگراه خواجه-ورزقان، ادامه این بزرگراه به مرز نوردوز را در توسعه استان و اتصال مسیرهای ترانزیتی کشور به کشورهای اوراسیا، بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از قطعات 1 تا 5 این پروژه تحت عنوان بزرگراه تبریز-ورزقان-نوردوز به طول 60 کیلومتر اجراشده و 52 کیلومتر باقی مانده از ورزقان تا مرز نودوز با برآورد اولیه 2 هزار میلیارد تومان توسط مجتمع مس سونگون و شرکت ملی مس ایران تأمین مالی خواهد شد.

وی افزود: نقشه های اجرایی مسیر توسط مشاور در دست بررسی است که پس از تأیید نهایی در مراجع ذی صلاح این پروژه از طریق برگزاری مناقصه به پیمانکار صلاحیت دار واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت امتداد بزرگراه ورزقان به نودوز، گفت: در شهرستان های شمال استان ازلحاظ کریدورهای کشوری خلأهایی وجود دارد که از این طریق برطرف شده و مرکز استان با فاصله کم به مرز متصل می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می شود

بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می شود