مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:402021-11-29پزشكي

تزریق بیش از 5000 دُز واکسن آنفلوآنزا به گروه های هدف در خراسان شمالی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تزریق بیش از پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا به افراد گروه های هدف از شهریور ماه سال جاری تا کنون خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تزریق بیش از پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا به افراد گروه های هدف از شهریور ماه سال جاری تا کنون خبر داد.

افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، افزود: واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی برای واجدین شرایط و اولویت های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامل کارکنان شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، زنان باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی (مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضاء، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل) می شود.

وی در ادامه در پی نگرانی ها از شیوع آنفلوآنزا در برخی نقاط کشور، گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که بخش های بالایی مجراهای تنفسی را درگیر می کند به گونه ای که این بیماری ناگهان رخ می دهد و نشانه هایی مانند تب، کوفتگی و درد در بدن، سردرد، خستگی، از دست دادن اشتها، سرفه خشک و گلوی دردناک یا خشک را بروز می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق بیش از 5000 دُز واکسن آنفلوآنزا به گروه های هدف در خراسان شمالی

تزریق بیش از 5000 دُز واکسن آنفلوآنزا به گروه های هدف در خراسان شمالی