مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:252021-11-29سياسي

تأکید تاجیکستان و ایران به همکاری در زمینه زبان و ادبیات


در دیدار سفیر ایران با رییس کمیته زبان و اصطلاحات تاجیکستان بر ضرورت اجرای تفاهم نامه همکاری در عرصه زبان و ادبیات تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران با عالم جان محمدجان زاده رییس کمیته زبان و اصطلاحات تاجیکستان دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص اجرای تفاهم نامه همکاری بین کمیته زبان و اصطلاحات تاجیکستان و فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران   گفت و گو و بر ضرورت اجرای آن تاکید شد.

صابری و محمد جان زاده همچنین در مورد زمینه های گسترش همکاری های میان دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان در عرصه زبان و اصطلاحات تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران بعد از انتصاب به عنوان رییس دولت سیزدهم در نخستین سفر خارجی خود به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان به عنوان ریاست دوره ای سازمان همکاری های شانگهای و به منظور شرکت در اجلاس سران این سازمان در تاریخ  25 شهریور 1400 به این کشور سفر کرد.

رییس جمهور اسلامی ایران روز گذشته نیز در حاشیه نشست سران سازمان اکو با امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان دیدار و درباره روابط ایران و تاجیکستان در زمینه های تجاری، فرهنگی و اقتصادی و مسایل منطقه ای گفت و گو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید تاجیکستان و ایران به همکاری در زمینه زبان و ادبیات

تأکید تاجیکستان و ایران به همکاری در زمینه زبان و ادبیات