مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:152021-11-29سياسي

طرفداران مزد توافقی حاضرند حقوق توافقی بگیرند؟


یک فعال کارگری با بیان اینکه دوران استثمار کارگران تمام شده و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی جلوی فساد، سوء استفاده و بهره کشی از نیروی کار را گرفتیم، - نسبت به تلاش عده ای برای رواج دستمزدهای توافقی هشدار داد.

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به رقم 11 میلیون تومانی هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران از تلاش برخی نمایندگان مجلس برای افزودن تبصره ای به ماده 41 قانون کار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این اقدام در جهت منافع برخی کارفرمایان در حال جریان است و به هیچ وجه در حمایت از طبقه کارگر نیست.

اینکه تصور کنیم این اقدام یک کار اجتماعی و خیرخواهانه است و مشکلی از جامعه کارگری حل می کند، اشتباه است.

وی افزود: عده ای به اسم خیریه نذر اشتغال چند سالی است که می خواهند حداقل حقوق کارگر را از بین ببرند و تلاش دارند که این طرح را به ماده 41 قانون کار اضافه کنند تا با رواج دستمزدهای توافقی حداقل دستمزد و معیشت نیروی کار را دچار مشکل کنند و ما نسبت به این مساله و عواقب آن هشدار می دهیم.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه دوران استثمار کارگران تمام شده و ما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی جلوی فساد، سوء استفاده و بهره کشی از نیروی کار را گرفتیم، اظهار کرد: امروز که هزینه ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری به 11 میلیون تومان رسیده به جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرفداران مزد توافقی حاضرند حقوق توافقی بگیرند؟

طرفداران مزد توافقی حاضرند حقوق توافقی بگیرند؟