مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:552021-11-29اقتصادي

«ساختار دولتی» گره کور صنعت خودروسازی / افزایش تولید قیمت خودرو را متعادل می کند


کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مشکلات خودروسازان به گره کور تبدیل شده است، گفت: ساختار دولتی خودروسازها موجب شده است که مدیران نگران زیان و پاسخگویی پس از بروز زیان نباشند.

- سپهر زنگنه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره دلایل زیان انباشته خودروسازان و راهکارهای رفع این مشکل بیان کرد: ساختار خودروسازی ایران در چند سال گذشته و از سال 90 به بعد که مسائلی مانند پراید کیلویی چند مطرح و دخالت های دولتی در قیمت گذاری بیشتر شد همچنین شورای رقابت هم وارد بحث قیمت گذاری خودرو شد، کاملا از حالت یک شرکت اقتصادی خارج شد.

  این کارشناس صنعت خودرو افزود: البته قبل از این هم خودروسازان ما با مسائلی از قبیل تحمیل نیروی مازاد و تحمیل یک سری پروژه ها مانند راه اندازی خط تولید در خارج از کشور موجه بودند اما با توجه به اینکه تحریم ها و تورم به اندازه الان شدید نبود، راجع به قیمت ها مشکل چندانی پیش نمی آمد.

  * ساختار خودروسازی ها سیاسی است نه بنگاه داری وی با تاکید بر اینکه ساختار مدیریتی خودروسازی های ما کاملا سیاسی است و اصلا بنگاه داری در آن مطرح نیست، اظهار داشت: با توجه به ادامه یافتن تحمیل نیروهای مازاد و خط تولید های پرهزینه و اضافه شدن موضوع تحریم ها و حاکم شدن قیمت گذاری مشکلات اضافه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ساختار دولتی» گره کور صنعت خودروسازی / افزایش تولید قیمت خودرو را متعادل می کند

«ساختار دولتی» گره کور صنعت خودروسازی / افزایش تولید قیمت خودرو را متعادل می کند