مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:552021-11-29اقتصادي

پیشرفت و توسعه پایدار صنعت خودرو در گرو سودآوری است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری موج، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، سودآوری را به عنوان یک اصل اساسی در هر صنعت و تجارتی از جمله صنعت خودرو اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، ارتقای کیفیت خودرو و پرداخت حقوق سهامداران با سودآوری معنا پیدا می کند.

غلامرضا مرحبا در خصوص اهمیت سودآوری در صنعت خودرو اظهار داشت: بدیهی است که هر صنعت، تجارت و کسب و کاری زمانی می تواند به توسعه پایدار دست یابد که سودآور باشد.

سودآوری به عنوان یک اصل اساسی در تولید است و صنعت خودرو نیز از این دایره خارج نیست.

وی افزود: تحقق اهداف سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، رشد و پیشرفت صنعت قطعه سازی، ارتقای کیفیت محصول نهایی، کسب حاشیه سود و پرداخت حقوق سهامداران و نیروی کار با سودآوری معنا پیدا می کند، ضمن اینکه مسیرها و شیوه های سودآوری نیز حائز اهمیت است.

وی ضمن تایید افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده تولید از جمله مواد اولیه گفت: می بایست رقبا وارد عرصه تولید خودرو شوند و صنعت در یک بازار رقابتی در جهت بقای خود و مدیریت هزینه ها تلاش و حرکت نماید.

مرحبا در پایان با توجه به عدم تناسب قیمت خودرو با هزینه های تمام شده که به زیان انباشته خودروسازان منتهی شده است، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید در جهت کاهش هزینه های تولید بکوشد و از آنجای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت و توسعه پایدار صنعت خودرو در گرو سودآوری است

پیشرفت و توسعه پایدار صنعت خودرو در گرو سودآوری است