مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-29اجتماعي

مانور زلزله استان سمنان برگزار شد/ ضرورت تداوم آموزش خود مراقبتی


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه مانور مقابله با زلزله در استان برگزار شد، گفت: این مانور با همراهی آموزش و پرورش و به میزبانی مدارس استان انجام پذیرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مظفر محمدخانی پیش از ظهر دوشنبه در آغاز مانور مشترک آموزش و پرورش و هلال احمر در ارتباط با زلزله، به میزبانی مدرسه باهنر میامی با بیان اینکه مرور موضوعات و اهداف برنامه های پناه گیری در هنگام وقوع زلزله محور اصلی این رزمایش است، تاکید کرد: دو هدف اصلی در این مانور دنبال می شود که نخستین آنها آموزش پناه گیری است.

وی با بیان اینکه به واسطه نوع ساختمان ها، عملیات امداد و نجات به دو دسته تقسیم می شود، نخست ساختمان های یک تا دو طبقه که اولویت در آنها با خروج سریع از ساختمان در هنگام وقوع زمین لرزه است و دوم ساختمان های بیش از سه طبقه که باید در درون ساختمان پناه گرفت، افزود: امروز آموزش های لازم در ارتباط با این نوع پناه گیری داده می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه خروج اضطراری با حفظ خونسردی و ایجاد آرامش با رعایت موارد ایمنی در این مانور تمرین می شود، افزود: در تجربیات زلزله های گذشته دیده شده که میزان مصدومانی که قصد خروج اضطراری را داشتند، از خود واقعه زمین لرزه بیشتر بود لذا خروج از محدوده بحرانی با رعایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانور زلزله استان سمنان برگزار شد/ ضرورت تداوم آموزش خود مراقبتی

مانور زلزله استان سمنان برگزار شد/ ضرورت تداوم آموزش خود مراقبتی