مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:252021-11-29پزشكي

نقش سلول های بنیادی در درمان بیماران اعصاب


مسئول گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوه ها و روش های جدید درمانی برای بیماران صرعی شناسایی شده و ما در کشور خودمان با بهره گیری از ظرفیت های موجود بر روی روش های بالینی سلول های بنیادی برای درمان بیماران اعصاب کار می کنیم.

- پروفسور علی گرجی در خصوص بررسی وجوه مختلف عملکرد مغز در رشته علوم اعصاب اظهار کرد: رشته علوم اعصاب یک رشته بین گروهی است که گروه های مختلف با هدف های تشخیصی، پژوهشی و درمانی در کنار هم قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در رشته علوم اعصاب وجوه مختلف عملکرد مغز مورد بررسی قرار می گیرد و از این وجوه در مسیر رشد جامعه استفاده می شود، افزود: یک نمونه آن در بیماری های مختلف اعصاب بوده که اغلب آن در حال حاضر هیچ نوع درمانی ندارد و برای حل مشکل این نوع بیماران نیازمند انجام تحقیقاتی در راستای شناسایی راهکارهای درمانی جدید هستیم.

مسئول گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برخی مسائل شناختی مغز و آسیب های ناشی از آن همچون اضطراب، اعتیاد و .

موضوعی بوده که در حال تحقیق و بررسی بوده و به دنبال شناسایی راهبردهای سلولی مولکولی و راهکارهای روش های شناختی در جهت رفع مشکلات این حوزه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سلول های بنیادی در درمان بیماران اعصاب

نقش سلول های بنیادی در درمان بیماران اعصاب