مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:252021-11-29سياسي

تشکیل «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» توسط طالبان در افغانستان


طالبان اعلام کرد نهادی با عنوان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» برای بررسی جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان در افغانستان براساس دستور رهبری این گروه تشکیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، قاری حافظ ذاکرالله، از مقامات طالبان، گفت نهادی با عنوان کمیسیون بررسی حقوق شیعیان به دستور رهبران طالبان ایجاد شده است و در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان در افغانستان تصمیم می گیرد.

ذاکرالله، در گفت وگو با ایندیپندنت گفت که کار روی ایجاد کمیسیون بررسی حقوق شیعیان نهایی شده است و به زودی، ساختار و فعالیت های این نهاد توسط رهبران طالبان به گونه رسمی اعلام می شود.

به گفته قاری حافظ ذاکرالله، او به عنوان رییس این کمیسیون تعیین شده است و کمیسیون مذکور موظف است در مورد جایگاه شیعیان در ساختار دولت طالبان و حقوق قانونی آنان، فعالیت کند.

  ذاکرالله گفت: از یک ماه پیش بدین سو، گفت وگوهایی را با متنفذان و نمایندگان شیعیان افغانستان آغاز کردیم و تلاش کردیم همه آنان با طالبان بیعت کنند و سپس در مورد جایگاه آنان در دولت تصمیم بگیریم.

رییس کمیسیون بررسی حقوق شیعیان در دولت طالبان از ارایه جزییات بیشتر در مورد طرح و راهکار طالبان برای تعیین حقوق شیعیان خودداری کرد، و گفت: به زودی جزییات آن از سوی رهبران طالبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» توسط طالبان در افغانستان

تشکیل «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» توسط طالبان در افغانستان