مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:102021-11-29سياسي

نگاهی به معیار سنجش قیمت آدمیان بر اساس آموزه های اسلام


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به معانی و مفهوم واژه احسان، گفت: قیمت و عیار هر انسان به کارهای درستی است که او انجام می دهد.

- علیرضا آزاد در کانال خود در فضای مجازی با اشاره به کاربردهای کلمه احسان و همچنین عبارت حکمت 81 نهج البلاغه مبنی بر قِیمَهُ کُلِّ امْرِئ مَا یُحْسِنُهُ اظهار کرد: 2 معنا و تفسیر برای این جمله امام علی(ع) تعریف شده که یکی درست تر و کامل تر است.

یک معنای درست اما پر انتقاد این است که ارزش و قیمت یک انسان به آن چیزی است که به خاطر آن، او را تحسین کنند یا آنچه که انسان آن را نیکو می پندارد، قیمت و عیار آن موضوع را مشخص می کند.

با این حال اکثر مفسران معنای دیگری را برای این جمله از نهج البلاغه عنوان کرده اند و آن، این است که قیمت هر انسان به کارهای درستی است که انجام می دهد.

وی ادامه داد: در واقع بر اساس این حدیث باید دید هر انسان چه کارهایی را به درستی انجام می دهد تا بر اساس آن بتوان قیمت و عیار او را مشخص کرد.

بر این مبنا مهم این نیست که انسان چه کاری می کند بلکه مهم این است که چه کاری را به درستی انجام می دهد.

آزاد با بیان اینکه عنایت به این معنا از جمله امام علی(ع) شامل همان تلقی دوم از کلمه احسان به مفهوم کاری را به درستی انجام دادن است، گفت: بر این اساس است که می توان قیمت آدمیان را سنجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به معیار سنجش قیمت آدمیان بر اساس آموزه های اسلام

نگاهی به معیار سنجش قیمت آدمیان بر اساس آموزه های اسلام