مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:552021-11-29بين الملل

فراز و فرود اردشیر زاهدی در تاریخ ایران؛ مردی که مواضع متناقض داشت


اردشیر زاهدی برنامه های هسته ای ایران را در راستای تقویت همان اقتدار و امنیتِ نهایی ایران در عرصه سیاست منطقه ای و جهانی ارزیابی می کرد، - خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: اردشیر زاهدی وزیر امور خارجه رژیم پهلوی، آخرین سفیر ایران در آمریکا و داماد سابق محمدرضاشاه، 27 آبان 1400 در 93 سالگی در ویلای شخصی خود در سوییس درگذشت.

  زاهدی یکی از دولتمردان محمدرضا بود که تا پایان عمر او در کنار شاه ماند و محمدرضا ی پیر و فرتوت و تاج و تخت از دست داده را تنها نگذاشت.

اگرچه او تا آخر عمر سلطنت طلب بود و تاج بخشی سپهبد فضل الله زاهدی (پدرش) را با همکاری خودش در کودتای 28 مرداد علیه دولت قانونی مصدق، خدمت برمی شمرد، اما آنچه زاهدی را از دیگر رجال رژیم پهلوی مانند شاپور بختیار و ارتشبد اویسی و بسیاری از اپوزیسیون حال حاضر متمایز می کرد، این بود که در تضاد و دشمنی با جمهوری اسلامی دست به هر کاری نمی زد تا منافع ملی ایران به خطر بیفتد.

به مناسبت درگذشت اردشیر زاهدی با دکتر مظفر شاهدی گفت وگو کردیم که می خوانید: اظهار نظر های اردشیر زاهدی متأخر درباره برنامه هسته ای ایران و سردار سلیمانی موجی از شگفتی را در میان رجال شاهنشاهی ایجاد کرد.

چرا داماد شاه و یکی از رجال شاه این چنین از سیاست های جمهوری اسلامی دفاع می کند؟  خب، البته فقط رجال شاهنشاهی نبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرود اردشیر زاهدی در تاریخ ایران؛ مردی که مواضع متناقض داشت

فراز و فرود اردشیر زاهدی در تاریخ ایران؛ مردی که مواضع متناقض داشت