مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:502021-11-29پزشكي

انجام جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی همزمان برای تومور معده در بابل


فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برای نخستین بار در کشور جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی همزمان برای تومور معده در بابل انجام شد.

- ایسنا/مازندران فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برای نخستین بار در کشور جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی همزمان برای تومور معده در بابل انجام شد.

سیدحسن عابدی اظهارکرد: جراحی آندوسکوپیک ، لاپارروسکوپیک یک روش نوین در جهان می باشد که از این روش برای برداشتن سرطان اولیه، تومورهای خوش خیم و تومورهای استرومایی معده ،روده و دوازدهه استفاده می شود و به بسیاری از بیماران کمک می کند تا بیماران تحت اعمال جراحی باز قرار نگیرند.

وی بیان کرد: در کنار تکنیک های سنتی، ظهور تکنیک های آندوسکوپی لاپارروسکوپیک نوید بزرگی برای آینده روش های جراحی بسته و کم تهاجمی است.

فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان کرد: در بیمارستان آیت الله روحانی بابل موفق شدیم برای نخستین بار در کشور از این تکنیک برای بیمار خانم 40 ساله اهل چالوس با موفقیت کامل انجام دهیم.

عابدی گفت: تومور استرومال دستگاه گوارش (Gastrointestinal stromal tumor (GIST)) شایع ترین تومورهای مزانشیمی لوله ی گوارش بوده و بیشتر در معده یا روده ی کوچک مشاهده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی همزمان برای تومور معده در بابل

انجام جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی همزمان برای تومور معده در بابل