مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-29سياسي

لزوم نظارت بر مداحان ترحیم خوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی


یکی از مداحان برجسته استان قزوین با بیان اینکه وضعیت مداحی در مجالس ترحیم به هیچ عنوان مناسب نیست بر سازماندهی و نظارت بر مداحان ترحیم خوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

- با اشاره به تشریفات مداحی در مراسم ترحیم اظهار کرد: حال مراسم ترحیم در استان قزوین خوب نیست و شرایط موجود حاکی از آن است که متولی خوبی در این زمینه وجود ندارد و این مسئله اگر ادامه پیدا کند آثار مخربی در سبک مداحی و چه بسا جامعه ایجاد خواهد شد.

این مداح برجسته استان قزوین اذعان کرد: شرایط موجود نشأت گرفته از ترحیم خوانی با استفاده از آلات موسیقی است که این امر نشان می دهد هیچ مرجعی به عنوان متولی کار بر مراسم ترحیم وجود ندارد و با توجه به این امر برای جلوگیری از خسارت پیش رو، ورود متولیانی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی به این مسئله الزامی است.

وی افزود: مداحی بدون محتوا و غیر ارزشی از دیگر مسائلی است که در مراسم ترحیم به صراحت قابل مشاهده است که در این خصوص مادحین ترحیم به جای پرداختن به مسائل ملزوم به مباحثی نظیر میت، صاحب عزا و تجملات می پردازند.

این مداح تصریح کرد: قالب مدح مراسم ترحیم باید در حوزه پندآموزی و عبرت باشد اما در حال حاضر در گرو تجملات و بدون محتوا همراه با موسیقی است که اگر این امر ادامه پیدا کند در آینده ای نزدیک باید شاهد بدترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم نظارت بر مداحان ترحیم خوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی

لزوم نظارت بر مداحان ترحیم خوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی