مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-29سياسي

عبور مسیر قطار شهری از هگمتانه به ثبت جهانی آن آسیب می زند


رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: عبور مسیر قطار شهری از میدان امام(ره) و محدوده هگمتانه به پروژه ثبت جهانی آن خدشه وارد می کند.

- ایسنا/همدان رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: عبور مسیر قطار شهری از میدان امام(ره) و محدوده هگمتانه به پروژه ثبت جهانی آن خدشه وارد می کند.

  مهدی حیدری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ارتعاشات حاصل از عبور قطار شهری می تواند سبب تخریب بخش هایی از این میراث ارزشمند شود، افزود: طبق اعلام نظر شفاهی مدیرکل میراث فرهنگی استان برای مطالعات طرح قطار شهری از این اداره کل استعلام نشده است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر براساس نظر کارشناسان، خط آهن نباید وارد محدوده هگمتانه شود چرا که این محدوده در انتظار ثبت جهانی بوده و ممکن است سرنوشت ثبت جهانی آن تحت تاثیر خط راه آهن قرار بگیرد.

حیدری در ادامه بیان کرد: در سال 85 مجلس شورای اسلامی قانونی را تحت عنوان قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب کرد که در این قانون صراحتا عنوان شده است برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت امکان مطالعه امکان سنجی حمل و نقل ریلی وجود دارد.

وی اضافه کرد: همان قانون عنوان می کند برای شهرهای بالای 500 هزار نفر باید طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهیه و بر مبنای خروجی این طرح، س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور مسیر قطار شهری از هگمتانه به ثبت جهانی آن آسیب می زند

عبور مسیر قطار شهری از هگمتانه به ثبت جهانی آن آسیب می زند