مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:252021-11-29اجتماعي

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمانشاه


بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگی های لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی ازآن در مدارس شهرستان های آبی استان کرمانشاه به صورت حضوری برگزار شد.

- امیر ظهرابی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: امروز، هشتم آذرماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، بیست و سومین رزمایش سراسری زلزله و ایمنی با محوریت مدرسه به منظور ایجاد و حفظ آمادگی دانش آموزان و اولیای آن ها با عنوان مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار شد.

وی ادامه داد: کشور ایران در منطقه لرزه خیز جهان واقع شده و هر ساله زلزله های کوچک و بزرگی رخ می دهد که بعضا تبعات اقتصادی و اجتماعی گسترده ای را به دنبال دارد.

مدیر بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس از سال 81 تاکنون طبق تفاهمنامه فی مابین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت علوم و جمعیت هلال احمر مانوری به مناسبت همین روز در مدارس برگزار می شود.

ظهرابی تصریح کرد: در مانورها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار می گیرند و پناه گیری، خروج اضطراری از منزل، آماده سازی کیف ایمنی، ایمن سازی اجزای غیرسازه ای و حفظ خونسردی و همچنین سرعت العمل را آموزش می بینند و همین سبب می شود یافته های این تجربه را در هنگام وقوع حوادث به کار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمانشاه

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمانشاه