مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:252021-11-29بين الملل

100 روز اول حکومت طالبان در افغانستان چگونه گذشت؟


قریب به سه ماه از روی کارآمدن طالبان در افغانستان می گذرد و این کشور طی این مدت شاهد اتفاقاتی از جمله امنیت نسبی، تحرکات دیپلماتیک در منطقه و افزایش بی سابقه قیمت دلار و بحران پول نقد مواجه بوده است.

- خبرگزاری فارس، قریب به سه ماه از روی کارآمدن طالبان در افغانستان می گذرد و همچنان شاهد تحولات مختلفی در این کشور بحران زده هستیم.

یک رسانه نزدیک به طالبان با اشاره به گذشت 100 روز از روی کار آمدن مجدد طالبان نوشت: تا صد روز پیش زمین و آسمان افغانستان در اختیار آمریکا بود و نظام فاسدی فرمانروایی می کرد،  اما ناگهان ورق برگشت و با فرار آمریکا طالبان بر کابل مسلط شد.

دستاوردهای طالبان در حوزه امنیت و دیپلماسی عزم نیوز در گزارش خود درباره دستاوردهای طالبان در 3 ماه گذشته نوشت: برگزاری نشست های مسکو، تهران، اسلام آباد با محور مسائل افغانستان در نتیجه دیپلماسی فعال طالبان، احیای پروژه تاپی، احیای پروژه احداث خط آهن ترکمنستان- هرات، سفرهای مقامات ازبکستان و ترکمنستان به افغانستان را از جمله دستاوردهای این گروه عنوان کرده است.

      این رسانه در حال که هیچ کشوری تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته،  درخواست پاکستان و تاکید بر اجرایی شدن پروژه های تاپی و کاسا1000،  سفر نماینده ویژه ایران به افغانستان را نیز بخشی دیگری از موفقیت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 روز اول حکومت طالبان در افغانستان چگونه گذشت؟

100 روز اول حکومت طالبان در افغانستان چگونه گذشت؟